Hallo allemaal,
Vandaag is het mijn beurt voor een blog. Deze keer heb ik een vouwkaart gemaakt met de JMA Wild & Free lijn. Dit blijf ik ook een prachtige lijn vinden! Lezen jullie weer mee?...
Je hebt een stuk cardstock nodig van 15cm breed x 28cm hoog.
Dit ril je op 14cm.
Nu leg je het stuk cardstock met de 15cm kant aan de lineaalkant.
Nu leg je het cardstock op 2,5cm.
Je snijd vanaf 7cm t/m 24,5cm naar onderen.
Nu leg je het carstock met de onderkant tegen de lineaalkant.
Leg het cardstock weer op 2,5cm.
Nu maak je een snijlijn naar onderen van 3,5cm t/m 21cm.
Nu leg je het cardstock met de lange zijde aan de lineaalkant en gaat rillen op 3,5 en 7 en 10,5 en 21cm.
Let op dat je het cardstock zo neerlegt dat het 3,5cm gedeelte aan de linkerkant ligt.
De rillijnen gaan van snijlijn naar snijlijn.
Nu kun je de kaart gaan vouwen.
De eerste rillijn van onderen wordt een dalvouw.
De tweede rillijn een bergvouw.
De derde rillijn een dalvouw.
Van de 4e rillijn alleen het middelste deel bergvouw.
De 5e rillen weer een dalvouw.
Je basiskaart ziet er nu zo uit als op onderstaande foto's.
Nu kun je het designpapier gaan snijden.
Voor de achterkant:
1x 6,6cm hoog x 14,6cm breed
2x 6,7cm hoog x 2,1cm breed
Voor de voorkant:
1x 3,1cm hoog x 14,6cm breed
2x 10,2cm hoog x 2,1cm breed
3x 3,1cm hoog x 9,6cm breed
De randjes heb ik beïnkt met distress ink vintage photo.
Nu kun je de basiskaart gaan beplakken.
Nu ga je een deel cardstock snijden van 9,9cm breed x 13,8cm hoog.
Designpapier 9,5cm breed x 13,4cm hoog.
Het designpapier weer beïnkten en daarna op het cardstock plakken.
Daarna heb ik eerst wat spulletjes bij elkaar gezocht wat ik graag op de kaart wilde hebben.
Nu ga je eerst deze kaart in het andere deel plakken.
Daarna kun je de kaart gaan versieren.
Let wel goed op dat je de decoratie niet te laag plakt want dan kun je de kaart niet meer dichtvouwen.
Aan de voorkant op de onderste strook heb ik gestempeld. Links onder een vlinder uit de JMA Inner peace lijn gedaan. Rechts onder wat die-cuts uit de jma Wild & Free lijn.
Daarna op het grotere kaartje een bloementoefje gemaakt en wat die-cuts erbij. De bijtjes gestanst en erbij geplakt. De tekst komt uit de JMA Tide of Hope lijn.
Als laatste nog wat enameldots geplakt.
Hieronder het eindresultaat.
Gebruikte materialen:
JMA-WAF-DPP184
JMA-WAF-DPP183
JMA-WAF-CD827
JMA-WAF-CD826
JMA-TH-STIC72
.jpg)













Geen opmerkingen:
Een reactie posten